Експертна думка щодо тензометричних датчиків для автомобільних ваг

Експертна думка щодо тензометричних датчиків для автомобільних ваг

Тензометричні датчики для автомобільних ваг.

У статті власник Української вагової компанії Мовчан Іван ділиться своєю експертною думкою щодо використання тензометричних датчиків у автомобільних вагах. Які моделі встановлюються безпосередньо у ваги від УВК, на що потрібно звернути увагу та які є переваги у цифрових тензометричних датчиках в порівнянні з аналоговими.

Що таке тензометричний датчик? 

Це найголовніший елемент вагового обладнання. Від того, який саме датчик ви використовуєте у своїх вагах залежить точність результату. Тензодатчик перетворює величину деформації у зручний для вимірювання сигнал. В основі роботи тензометричного датчика є пружний елемент з тензорезистором, якій після калібрування вимірює деформацію, яка пропорційна силі прикладеної до нього.

Найбільш популярні моделі датчиків, що використовуються в Україні це: Flintec, Precia Molen, Dini Argeo, Bilanciai, Sensocar, Esit, HBM, Zemic, Keli. У автомобільних вагах від УВК ми переважно використовуємо датчики фірми KELI. Це найбільший світовий виробник тензометричних датчиків, а також комплектуючих для зважування. Усі тензодатчики мають міжнародні та українські сертифікати.

Тензодатчик QS-A — це той датчик, який найчастіше встановлюється у моделях автомобільних ваг від УВК. Він має клас точності С3. Номінальне навантаження: 5т, 10т, 15т, 20т, 25т, 30т, 40т, 50т. Клас захисту IP67, що дозволяє використовувати таке обладнання в умовах підвищеної вологості та забрудненості.

На коректність роботи тензодатчиків можуть впливати:

  1. температура повітря;
  2. правильність встановлення;
  3. цілісність кабелів та вірність їх під'єднання;

Також треба пам'ятати про якість безпосередньо самого датчика. Тому що дуже часто, щоб зекономити, виробники ваг закуповують датчики з сірого імпорту, а вони зазвичай дуже низької якості. 

Що таке сірий імпорт?

Зараз в Україні є лише один офіційний представник тензометричних датчиків KELI. Саме з ним ми й співпрацюємо вже багато років, тому що повинні бути певні у якості продукції, яку ми використовуємо при виготовленні автомобільних ваг. Сірий імпорт — це тензометричні датчики, які закуповуються безпосередньо у Китаї, а потім їх привозять в Україну. Проте якість датчиків для китайського ринку значно нижча, аніж ті, що відправляються на експорт. Тензодатчики, які представлені на сайті ТОВ «Келі Україна», мають відзнаку якості OAP, тоді як ті, що продаються у Китаї, відповідають показникам якості Normal. В останніх зазвичай використовується сталь нижчої якості, тому вони швидше руйнуються та виходять з ладу.

Як відрізнити контрафактну продукцію від оригіналу?

Насамперед купуйте завжди тільки в офіційних дилерів та вимагайте надати сертифікат офіційного представника компанії у вашій країні. В оригінальних тензодатчиках KELI на пакуванні повинна бути інформація із зазначенням назви виробника та імпортера українською мовою. 

Завжди запитуйте наявність сертифіката щодо відповідності ваговимірювального пристрою національним стандартам та нормам безпеки. Інформація у технічному паспорті тензометричних датчиків KELI, що призначені на експорт, завжди буде подана англійською мовою. А датчики для внутрішнього ринку матимуть техпаспорт, де вся інформація буде подана у вигляді китайських ієрогліфів. 

З 2020 року всі тензометричні датчики KELI додатково маркуються в ексклюзивні кольори компанії. Цифрові — у червоний та золотий колір, а аналогові — в синій. 

Також перевіряйте наявність фірмової голограми на технічному паспорті виробу.

Під час вибору датчика для певних ваг треба звернути увагу на:

  1. максимальну межа вимірювання;
  2. конструкцію тензодатчика;
  3. схему підключення датчика;
  4. матеріал тензодатчика.

Головні переваги цифрових датчиків:

  1. Безпечність. На роботу цифрових датчиків практично неможливо вплинути за допомогою встановлення жучків чи сторонніх програм на відміну від аналогових.
  2. Можливість проведення самодіагностики. Одночасно з роботою обладнання, датчик постійно проходить процес тестування. Тому у випадку будь-яких порушень у роботі система миттєво дає про це знати оператору.
  3. Мобільність у технічному обслуговуванні. Завдяки можливості самодіагностики системи, значно скорочується час на проведення ТО. У випадку з аналоговими датчиками, майстру довелося б самому діагностувати кожен із датчиків, щоб виявити причину несправності. 
  4. Заміна одного чи декількох датчиків не тягне за собою обов'язкове калібрування всього обладнання. Цифрові тензометричні датчики вже відкалібровані на заводі-виробнику, на відміну від аналогових. Тому під час ремонту останнього, обов'язково доведеться викликати автомобіль з еталонними гирями для калібрування.
  5. Цифрові тензометричні датчики при підключенні ваг  до Інтернету надають можливість віддаленого контролю та діагностики вагового комплексу. Що суттєво економить час коли необхідно провести швидку діагностику.
  6. При використанні цифрових датчиків є можливість використання кабелю завдовжки до 1000 метрів та розташування вагової у зручному для вас місці. У аналогових допускається віддаленість від місця зважування всього до 150-200 метрів.
  7. Завадостійкість. Завдяки тому, що в цифрових тензометричних датчиках всі дані передаються у вигляді цифрового коду, на результати зважування не впливають будь-які перешкоди. В тому числі електромагнітні поля, статична електрика, лінії електропередач та інше.

Отже, тензометричні датчики — це найважливіша частина вагового обладнання. Тому дуже треба прискіпливо ставитися до вибору устаткування, яке ви використовуєте у своїх моделях автомобільних ваг. У вагах від УВК ми використовуємо тензодатчики лише від офіційних імпортерів, і лише найвищої якості.